Friday, March 7, 2008

صائدي العرسان


أنا مش داخلة المدونة دى عشان اهلل واصقف للدكتور طنطاوى وخلاص زى ما هو قال انا داخلة اناقش حاجات محيراني بس من خلال افكار الدكتور طنطاوى الجميلة الدكتور طنطاوى بيقول ان الانسان المفروض يكون ايجابي فى حبه يعنى يفكر فى الجوازياريت كل الرجالة يفكروا كده بدل ما يقولوا علي البنات انهم تحولوا لصائدي العرسان ولا تنسوا يا معشر الرجالة ان انتوا اللى ربيتونا على كده اكبرى وخلصي عشان تتجوزى عقبال ما نفرح بيوم فرحك يابنتى ليه النهاردة ايها الرجال بتتهربوا من الحب بالجمل اللى زى البنات تحولوا لصائدي عرسان او احنا مش عارفين انتوا مسروعين على ايه وبتقولوها كأنها جريمة المفروض ان البنات يداروا ويكسفوا منها ويدافعوا عن نفسهم انا بقي مش هدافع عن نفسي ولا هكسف من انى عاوزة اتجوز ومسروعة على الجوازوهعترف انى بعمل كل الوسايل اللى تخلينى اعرف اصطاد عريس مثلا لما بروح فرح بحط مكياج ولو اعرف واحدة قريبتنا ابنها على وش جواز بتقرب ليها واعملها حلووعلى طول بعامل زمايلى الولاد حلو وابان انى حنينة وقلبي عليهم يمكن حد منهم يفكر يجوزنى ادعولي ان ربنا يعدلها لي ويعدلها للبنات كلها


6 comments:

Tener Rose Fans said...

انا ممكن ادورك على عريس بس قوليلى مواصفاته ايه وهشوف الموضوع ده عشانك

Anonymous said...

ياستى أنا مستعد أتجوزها!

يمنى said...

وانا موافقة

Anonymous said...

ممممممممممم!
تراهنى أنى أعملها والله!
هات أيميلك يا ميس يمنى
وهتشوفى

يمنى said...

أراهن

...

يللا اثبت انك تقدر تعملها

Anonymous said...

خلاص هاتى المؤذن و10 شهود
وهاتى الشقة والعفش
وأنا هتجوزك رغم أنفك
استبينا يا حلوة
يا يمنى يا حياتى
ياروحى
ياعقلى
ياكلاويّا